Co to jest system CRM?

System CRM to narzędzie, które zapewnia automatyzację komunikacji z klientami i kontrolę nad realizacją transakcji. System przechowuje i strukturyzuje dane o zakupach i partnerach, pomaga efektywnie prowadzić firmę, zwiększać sprzedaż i monitorować pracę menedżerów. Jeśli chcesz budować współpracę z klientami tak, aby wielokrotnie zwracali się do Twojej agencji, nie możesz obejść się bez CRM.

Dzięki systemowi partner będzie zadowolony z kreacji reklamowej, będzie zadowolony z szybkości przetwarzania jego wniosku o promocję online lub po prostu będzie miał przyjemne wrażenie z komunikacji z menedżerem. System CRM towarzyszy całemu procesowi pracy z klientem, począwszy od pierwszego zapytania, a skończywszy na zamknięciu transakcji. Jego głównym celem jest pomoc menedżerowi w sprzedaży.

System przejmuje większość rutynowych funkcji, takich jak wysyłanie przypomnień, wypełnianie karty klienta, generowanie faktur i umów. Służy również jako baza danych, w której przechowywane są wszystkie informacje o kliencie: odpowiednio skonfigurowany system pokaże, na jakim etapie opuścił stronę, ile razy dzwonił do niego manager, w jakim mieście mieszka i na jakim stanowisku pracuje. Taka wiedza o kliencie sprawia, że komunikacja z nim jest bardziej spersonalizowana, a to z kolei jest podstawą skutecznej sprzedaży usług reklamowych.

Możliwości systemu CRM pozwalają wykorzystać go nie tylko w marketingu i sprzedaży, ale także do zwiększenia produktywności zespołu. Za pomocą wspólnego kalendarza można zorganizować rozmowy tak, aby wszyscy pracownicy byli na zbiórce, czy też umieścić przypomnienie o tym, kiedy i z jakiej okazji należy zadzwonić do klienta. Ponadto systemy CRM zwiększają przychody firmy i dostosowują się do szybko zmieniających się warunków. Przy odpowiednim wykorzystaniu oprogramowania możliwe jest zwiększenie liczby powtórnych sprzedaży do klientów, którzy już korzystali z usług agencji, a wraz z nimi średniego czeku. CRM gromadzi również szczegółowe analizy działań klientów, na podstawie których można łatwo dostosować strategie sprzedaży.

Dlaczego system CRM dla agencji reklamowej?

W dzisiejszym świecie marketingu z dużą konkurencją i wymagającymi klientami agencje reklamowe potrzebują narzędzia, które pomoże być o krok przed rynkiem i wywołać efekt wow. Przykładem może być system CRM, który pozwala zmienić potencjalnych klientów w stałych odbiorców. Ale dlaczego warto pomyśleć o wdrożeniu tego konkretnego narzędzia? Przyjrzyjmy się głównym trendom, które sprawiają, że praca agencji reklamowych bez systemu CRM jest prawie niemożliwa.

Cyfryzacja reklamy

System CRM pozwala agencjom zarządzać kampaniami reklamowymi, analizować wyniki i szybko próbować nowych rzeczy.

Wzmocnienie roli treści

System CRM dla agencji reklamowej pomaga wybrać odpowiednie materiały dla każdego etapu cyklu sprzedaży.

Spersonalizowane podejście

System CRM pomaga agencjom segmentować odbiorców i tworzyć spersonalizowane oferty, co zwiększa lojalność klientów i późniejszą sprzedaż.

Omnichannel

Systemy CRM pozwalają agencjom być w kontakcie z klientami przez cały czas za pośrednictwem wielu kanałów.

Problem płatności i wyceny

System CRM niweluje wady większości podejść do wyceny przyjętych w branży reklamowej i umożliwia automatyzację rozliczeń w modelach CPA/CPO.

Kto potrzebuje, a kto nie potrzebuje CRM?

Kto potrzebuje:

  • Firmy z dużą liczbą klientów.
  • Firmy zorientowane na rozwój.
  • Firmy prowadzące złożoną sprzedaż.

Kto nie potrzebuje:

  • Małe firmy z ograniczoną liczbą klientów.
  • Firmy B2B.
  • Firmy realizujące niestabilne i krótkoterminowe projekty.

Jakie procesy można zautomatyzować w reklamie?

  • Praca z leadami – zbieranie, segmentacja, raporty.
  • Sprzedaż – automatyzacja umów, komunikacji, szablonów.
  • Produkcja reklam – zarządzanie zadaniami, etapami i wykonawcami.
  • Praca z należnościami – śledzenie płatności, raportowanie.
  • Obsługa klienta – personalizacja oferty, rabaty.

Jak działa CRM?

Centralizacja informacji o klientach

Zbieranie i przechowywanie danych w jednym miejscu.

Zarządzanie leadami i transakcjami

Systematyzacja zapytań, podział pracy, monitoring etapów transakcji.

Komunikacja i współpraca

Wbudowane czaty, rozmowy wideo, udostępnianie plików.

Marketing i analityka

Śledzenie kampanii, konwersji, ROI, źródeł ruchu.

Mobilność i chmura

Dostępność na urządzeniach mobilnych i zdalny dostęp do danych.

Wsparcie i szkolenia

Baza wiedzy i materiały szkoleniowe dla użytkowników.

Funkcje systemu CRM dla producenta reklam

  • Utrzymanie bazy klientów
  • Segmentacja klientów
  • Zapisywanie historii komunikacji
  • Integracja z witryną
  • Przypisywanie zadań
  • Zaawansowana analityka

System CRM Bitrix24 oferuje te funkcje i więcej, co czyni go skutecznym narzędziem zarządzania projektami reklamowymi.

Jak wybrać odpowiedni CRM?

Należy zwrócić uwagę na:

  • Automatyzację leadów
  • Współpracę w systemie
  • Zarządzanie dokumentami
  • Integrację z telefonią
  • Analitykę
  • Darmową wersję testową
  • Wsparcie techniczne

Jakie korzyści płyną z wdrożenia CRM?

  • Scentralizowane przechowywanie informacji
  • Lepsza jakość usług
  • Optymalizacja pracy z leadami i transakcjami
  • Zwiększona produktywność zespołu
  • Analityka i prognozowanie
  • Integracja z innymi systemami i usługami

CRM pozwala zespołowi kreatywnemu w agencji reklamowej zautomatyzować rutynowe zadania i skupić się na kreatywności. To nowoczesne narzędzie wspierające rozwój i sukces w dynamicznie zmieniającym się świecie marketingu.