Wprowadzenie

Z pomocą nowoczesnych technologii oraz aplikacji do automatyzacji biznesu firmy automatyzują rutynowe zadania. Dzięki nim uwolnisz swoich pracowników od monotonnej pracy. Specjaliści będą mogli skupić się na rozwiązywaniu priorytetowych zadań – na przykład poświęcić więcej czasu obecnym klientom.

Oprogramowanie do automatyzacji biznesu to szansa na zaoszczędzenie czasu i pieniędzy oraz zwiększenie wydajności procesów biznesowych.

Czym jest automatyzacja?

Automatyzacja biznesu to wykorzystanie narzędzi do codziennych zadań, które w przeciwnym razie pracownicy wykonywaliby ręcznie. Nawet w małej firmie można zautomatyzować do 80% procesów biznesowych – od komunikacji z potencjalnymi klientami i zarządzania dokumentami po monitorowanie jakości usług i gromadzenie danych analitycznych.

Porównaj: ręcznie vs CRM i system księgowy online

  • Ręcznie: Księgowość prowadzona jest w zeszycie, a różnica między przychodami i wydatkami obliczana jest na kalkulatorze. Pracownicy toną w zadaniach. Od czasu do czasu w raportach pojawiają się błędy.
  • Z CRM: Maszyny są odpowiedzialne za obliczanie podatków, generowanie raportów i inne rutynowe zadania. Pracownicy mają czas na zadania wymagające osobistego zaangażowania i kreatywności.

Dlaczego automatyzacja jest potrzebna?

Istnieje stereotyp, że tylko duże firmy z imponującą bazą klientów potrzebują automatyzacji, podczas gdy małe i średnie firmy mogą się bez niej obejść. W rzeczywistości wcale tak nie jest. Automatyzacja jest przydatna niezależnie od sfery i skali działalności. Pozwala usprawnić procesy, obniżyć koszty i zwiększyć konkurencyjność.

4 powody, dla których warto zautomatyzować swój biznes:

  1. Zespół będzie miał więcej czasu na inne rzeczy – Ponieważ proste, powtarzalne czynności będą wykonywane przez maszyny, pracownicy będą mieli czas na zadania strategiczne i kreatywne.
  2. Mniej błędów – Programy do automatyzacji biznesu zazwyczaj lepiej radzą sobie z monotonnymi zadaniami niż ludzie.
  3. Tempo pracy wzrośnie – Programy do księgowości magazynowej, zarządzania projektami i elektronicznego zarządzania dokumentami automatycznie przetwarzają duże ilości danych i natychmiast powiadamiają pracowników o zmianach.
  4. Koszty zostaną zredukowane – Automatyzacja procesów biznesowych pozwala obejść się bez niewielkiego personelu wykwalifikowanych specjalistów – pozwoli to zaoszczędzić na płacach.

Najlepsze aplikacje do automatyzacji biznesu

Programy, które nadają się do automatyzacji małych, średnich i dużych firm:

  • 1C – Grupa aplikacji do różnych zadań: od szkoleń i zarządzania personelem po organizację produkcji. Najpopularniejsza konfiguracja: „1C:Accounting”. Inne przykłady: „1C:Small Firm Management”, „1C:Retail”.
  • CRM – Systemy zarządzania relacjami z klientami. Przykład: Bitrix24 – pozwala zintegrować się z telefonią IP, komunikatorami, platformą 1C.
  • Usługi analityczne – np. Yandex.Metrica, Calltouch – pokazują źródła ruchu i skuteczność kampanii reklamowych.
  • Narzędzia SEO i SMM – np. KeyCollector, Google Search Console, SMMplanner, Supa, DataFan.
  • Usługi dystrybucji wiadomości e-mail – np. SendPulse, DashaMail, Unisender, GetResponse.
  • Kreatory stron internetowych – np. Nethouse, Ukit, Tilda, Mottor.
  • Wirtualne ATC i telefonia IP – np. Zoiper, Mango-Office, Telfin, Gravitel.
  • Programy HRM – np. Talantix, Hurma Work, SberPodbor.
  • Rozwój chatbotów – np. Salebot, Aimylogic, Flow XO, BotHelp.

Od czego zacząć i jak wdrożyć automatyzację?

  1. Wybierz i wdroż system CRM, aby:
    • zbierać i przechowywać informacje o klientach w jednym miejscu;
    • automatycznie przeprowadzać klienta przez lejek sprzedaży;
    • automatyzować transakcje – tworzyć zadania i dokumenty, generować zamówienia.
  2. Zautomatyzuj kolejne procesy:
    • marketing;
    • sprawdzanie kandydatów;
    • analitykę.

Stwórz ujednolicony obszar roboczy

Zintegruj wszystkie usługi biznesowe z systemem CRM. Na przykład z Bitrix24 można połączyć:

  • komunikatory;
  • 1C;
  • usługi analityczne – Yandex.Metric, Calltouch;
  • wirtualną centralę PBX i telefonię IP;
  • systemy zarządzania dokumentami elektronicznymi;
  • narzędzia do biuletynów e-mail.

Dzięki integracji wszystkie rutynowe zadania biznesowe mogą zostać zautomatyzowane.