Telegram przekształcił się ze zwykłego komunikatora w rodzaj sieci społecznościowej. Można w nim nie tylko korespondować, ale także konsumować treści, prowadzić własny kanał lub czaty grupowe, a także promować i sprzedawać towary i usługi. Firmy prześcigają się w opanowaniu nowej platformy. Integracja Telegram z Bitrix24 otwiera nowe możliwości dla biznesu. Powiemy Ci, które z nich i jak wygląda proces konfiguracji.

Dlaczego firmy powinny integrować komunikatory z CRM

Oto główne powody:

  • Ujednolicony system i znajomy interfejs
    Nie będziesz musiał mieć przed sobą wielu urządzeń ani przełączać się między aplikacjami stacjonarnymi, internetowymi i mobilnymi — wystarczy przejść do następnej zakładki systemu CRM.
  • Nowe kanały
    Wielu użytkowników uważa, że wygodniej jest komunikować się przez komunikatory niż przez telefon lub e-mail. Daj im taką możliwość.
  • Automatyczne uzupełnianie bazy klientów
    Gdy tylko użytkownik napisze do Ciebie w Telegramie lub innym komunikatorze, CRM utworzy nowego leada i poinformuje o tym menedżera.
  • Historia zamówień i dialogów
    Wszystkie informacje z czatu trafiają do bazy danych CRM i są przechowywane w karcie klienta. Informacje o kliencie pomagają prowadzić go przez lejek sprzedaży i tworzyć bardziej interesujące oferty.
  • Zautomatyzowana komunikacja
    Możesz skonfigurować chatbota, który będzie odpowiadał na typowe wiadomości użytkowników, akceptował prośby i wysyłał powiadomienia. Osobisty udział menedżerów będzie potrzebny tylko w przypadku złożonych kwestii.
  • Wysoka otwieralność newslettera
    Użytkownicy reagują na wiadomości w komunikatorach żywiej niż na e-maile czy maile. Asynchroniczna komunikacja za pośrednictwem e-maili i SMS-ów jest nawet uważana za normę etykiety. Natomiast w messengerze, dzięki szybkiej korespondencji, jest więcej szans na dotarcie do klienta i szczegółowe opowiedzenie mu o ofercie.

Jakie możliwości daje integracja Telegrama z Bitrix24

Wszystkie wymienione w poprzedniej sekcji. Ponadto integracja Telegrama i CRM otwiera dodatkowe możliwości:

  • Udostępnianie plików
    Telegram jest znany z posiadania własnej wygodnej pamięci masowej i narzędzi do wysyłania zdjęć, filmów, dokumentów audio i tekstowych. Możesz wysyłać i odbierać pliki na czacie — do 50 MB. Bitrix24 posiada specjalny folder do ich przechowywania.
  • Chatboty
    Bitrix24 ma robota od dewelopera, ale możesz skonfigurować własnego bota za pomocą narzędzia Telegram — @BotFather. Oba umożliwiają dodawanie skryptów, przycisków i grafik.
  • Narzędzia sprzedażowe
    Telegram może być używany jako platforma handlowa. O tym — w naszym materiale “Jak sprzedawać w Telegramie: instrukcje krok po kroku”.
  • Głos
    Integracja Telegrama i CRM umożliwia nagrywanie i odsłuchiwanie wiadomości audio od klientów, partnerów i kontrahentów. Ten format nie będzie odpowiadał każdemu, ale jego dostępność jest dodatkową okazją do wygodnej organizacji pracy.
  • Analityka
    Narzędzia CRM pokażą ci, jak skuteczna jest promocja Telegramu. Skorzystaj z kompleksowej analityki, aby ocenić wyniki w każdym kanale.

Jak zintegrować Bitrix24 z Telegramem

Musisz stworzyć lub wybrać gotowego bota. Jeśli chcesz skonfigurować go w komunikatorze, przejdź do @BotFather i postępuj zgodnie z instrukcjami: wysyłaj polecenia do bota, aby stworzyć własny program, dodaj tekst i klikalne elementy. Listę poleceń zobaczysz po kliknięciu przycisku „Start”.

Po wykonaniu wszystkich operacji otrzymasz token dostępu. Wprowadź go w swojej osobistej szafce CRM w sekcji „Centrum kontaktowe” → „Telegram” i kliknij „Połącz”. Następnie wybierz „Open Line” i przypisz pracowników odpowiedzialnych za komunikację w Telegramie.

Przypadek integracji Telegram z Bitrix24

Dane źródłowe: Hurtownia roślin online z ugruntowanymi procesami biznesowymi postawiła przed sobą zadanie poprawy obsługi klienta i automatyzacji pracy menedżerów.

Rozwiązanie: Firma wdrożyła boty i zintegrowała je z systemem CRM. Z ich pomocą firma miała nadzieję skrócić czas przetwarzania leadów. Jeśli w ciągu 15 minut żądanie nie zostało przeniesione do statusu „Zadanie dostarczone”, system wysyłał powiadomienie Telegram do menedżera.

Wyniki:
Poprawiła się szybkość i jakość obsługi klienta. Automatyzacja pomogła w natychmiastowym tworzeniu zamówień, a nieprzetworzone zgłoszenia były przekazywane do menedżerów w krótkim czasie. Dzięki dodatkowej segmentacji bazy klientów średni czek klienta wzrósł o 30%.

Jakie są zalety integracji Telegram i Bitrix24 dla biznesu?

Główne zalety: automatyzacja komunikacji i tworzenia transakcji, możliwość szybkiego reagowania na zapytania klientów, dołączania plików multimedialnych i nagrywania wiadomości głosowych. Wielu użytkowników podkreśla zapisywanie historii dialogów i tworzenie odpowiednich biuletynów z wysokim wskaźnikiem otwarć.

Jak trudno jest zintegrować Telegram z Bitrix24 i od czego zacząć?

Powinieneś zacząć od integracji Bitrix i bota Telegram. Można to zrobić za pomocą kilku kliknięć w interfejsie CRM. Główną trudnością jest stworzenie i odpowiednie skonfigurowanie bota tak, aby odpowiadał na większość pytań użytkowników. Aby to zrobić, zbierz informacje o swoich produktach i usługach i podziel je na krótkie bloki. Aby stworzyć bota, postępuj zgodnie z instrukcjami @BotFather w Telegramie.

Co można zautomatyzować dzięki integracji Telegrama z Bitrix24?

Wspólna praca CRM i komunikatora pozwala zautomatyzować:

  • zbieranie zapytań;
  • przepływ transakcji przez lejek sprzedaży;
  • wysyłanie wiadomości, powiadomień i mailingów promocyjnych;
  • odpowiadanie na pytania użytkowników;
  • zbieranie danych;
  • przechowywanie historii zamówień i dialogów.

Integracja komunikatora Telegram z CRM automatyzuje wiele procesów biznesowych, w tym odbieranie i przetwarzanie zapytań, wysyłanie wiadomości reklamowych i powiadomień. Możliwość szybkiego reagowania na zapytania klientów w Telegramie pomaga zwiększyć sprzedaż i lojalność odbiorców.

Integracja Bitrix24 i bota Telegram pozwala uprościć i przyspieszyć komunikację z klientami. Będą oni mogli napisać pytanie na czacie ręcznie lub wybrać jedną z wiadomości sugerowanych przez bota. Bitrix24 przechowuje historię dialogów z klientami, a także wszystkie wysłane i odebrane pliki multimedialne. Pozwala to spersonalizować komunikację i zapewnić wymienność pracowników podczas pracy z klientami.