Telegram przekształcił się ze zwykłego komunikatora w rodzaj sieci społecznościowej. Można w nim nie tylko korespondować, ale także konsumować treści, prowadzić własny kanał lub czaty grupowe, a także promować i sprzedawać towary i usługi. Firmy prześcigają się w opanowaniu nowej platformy. Integracja Telegram z Bitrix24 otwiera nowe możliwości dla biznesu. Powiemy Ci, które z nich i jak wygląda proces konfiguracji.
Dlaczego firmy powinny integrować komunikatory z CRM
Oto główne powody:
- Ujednolicony system i znajomy interfejs
Nie będziesz musiał mieć przed sobą wielu urządzeń ani przełączać się między aplikacjami stacjonarnymi, internetowymi i mobilnymi — wystarczy przejść do następnej zakładki systemu CRM. - Nowe kanały
Wielu użytkowników uważa, że wygodniej jest komunikować się przez komunikatory niż przez telefon lub e-mail. Daj im taką możliwość. - Automatyczne uzupełnianie bazy klientów
Gdy tylko użytkownik napisze do Ciebie w Telegramie lub innym komunikatorze, CRM utworzy nowego leada i poinformuje o tym menedżera. - Historia zamówień i dialogów
Wszystkie informacje z czatu trafiają do bazy danych CRM i są przechowywane w karcie klienta. Informacje o kliencie pomagają prowadzić go przez lejek sprzedaży i tworzyć bardziej interesujące oferty. - Zautomatyzowana komunikacja
Możesz skonfigurować chatbota, który będzie odpowiadał na typowe wiadomości użytkowników, akceptował prośby i wysyłał powiadomienia. Osobisty udział menedżerów będzie potrzebny tylko w przypadku złożonych kwestii. - Wysoka otwieralność newslettera
Użytkownicy reagują na wiadomości w komunikatorach żywiej niż na e-maile czy maile. Asynchroniczna komunikacja za pośrednictwem e-maili i SMS-ów jest nawet uważana za normę etykiety. Natomiast w messengerze, dzięki szybkiej korespondencji, jest więcej szans na dotarcie do klienta i szczegółowe opowiedzenie mu o ofercie.
Jakie możliwości daje integracja Telegrama z Bitrix24
Wszystkie wymienione w poprzedniej sekcji. Ponadto integracja Telegrama i CRM otwiera dodatkowe możliwości:
- Udostępnianie plików
Telegram jest znany z posiadania własnej wygodnej pamięci masowej i narzędzi do wysyłania zdjęć, filmów, dokumentów audio i tekstowych. Możesz wysyłać i odbierać pliki na czacie — do 50 MB. Bitrix24 posiada specjalny folder do ich przechowywania. - Chatboty
Bitrix24 ma robota od dewelopera, ale możesz skonfigurować własnego bota za pomocą narzędzia Telegram — @BotFather. Oba umożliwiają dodawanie skryptów, przycisków i grafik. - Narzędzia sprzedażowe
Telegram może być używany jako platforma handlowa. O tym — w naszym materiale “Jak sprzedawać w Telegramie: instrukcje krok po kroku”. - Głos
Integracja Telegrama i CRM umożliwia nagrywanie i odsłuchiwanie wiadomości audio od klientów, partnerów i kontrahentów. Ten format nie będzie odpowiadał każdemu, ale jego dostępność jest dodatkową okazją do wygodnej organizacji pracy. - Analityka
Narzędzia CRM pokażą ci, jak skuteczna jest promocja Telegramu. Skorzystaj z kompleksowej analityki, aby ocenić wyniki w każdym kanale.
Jak zintegrować Bitrix24 z Telegramem
Musisz stworzyć lub wybrać gotowego bota. Jeśli chcesz skonfigurować go w komunikatorze, przejdź do @BotFather i postępuj zgodnie z instrukcjami: wysyłaj polecenia do bota, aby stworzyć własny program, dodaj tekst i klikalne elementy. Listę poleceń zobaczysz po kliknięciu przycisku „Start”.
Po wykonaniu wszystkich operacji otrzymasz token dostępu. Wprowadź go w swojej osobistej szafce CRM w sekcji „Centrum kontaktowe” → „Telegram” i kliknij „Połącz”. Następnie wybierz „Open Line” i przypisz pracowników odpowiedzialnych za komunikację w Telegramie.
Przypadek integracji Telegram z Bitrix24
Dane źródłowe: Hurtownia roślin online z ugruntowanymi procesami biznesowymi postawiła przed sobą zadanie poprawy obsługi klienta i automatyzacji pracy menedżerów.
Rozwiązanie: Firma wdrożyła boty i zintegrowała je z systemem CRM. Z ich pomocą firma miała nadzieję skrócić czas przetwarzania leadów. Jeśli w ciągu 15 minut żądanie nie zostało przeniesione do statusu „Zadanie dostarczone”, system wysyłał powiadomienie Telegram do menedżera.
Wyniki:
Poprawiła się szybkość i jakość obsługi klienta. Automatyzacja pomogła w natychmiastowym tworzeniu zamówień, a nieprzetworzone zgłoszenia były przekazywane do menedżerów w krótkim czasie. Dzięki dodatkowej segmentacji bazy klientów średni czek klienta wzrósł o 30%.
Jakie są zalety integracji Telegram i Bitrix24 dla biznesu?
Główne zalety: automatyzacja komunikacji i tworzenia transakcji, możliwość szybkiego reagowania na zapytania klientów, dołączania plików multimedialnych i nagrywania wiadomości głosowych. Wielu użytkowników podkreśla zapisywanie historii dialogów i tworzenie odpowiednich biuletynów z wysokim wskaźnikiem otwarć.
Jak trudno jest zintegrować Telegram z Bitrix24 i od czego zacząć?
Powinieneś zacząć od integracji Bitrix i bota Telegram. Można to zrobić za pomocą kilku kliknięć w interfejsie CRM. Główną trudnością jest stworzenie i odpowiednie skonfigurowanie bota tak, aby odpowiadał na większość pytań użytkowników. Aby to zrobić, zbierz informacje o swoich produktach i usługach i podziel je na krótkie bloki. Aby stworzyć bota, postępuj zgodnie z instrukcjami @BotFather w Telegramie.
Co można zautomatyzować dzięki integracji Telegrama z Bitrix24?
Wspólna praca CRM i komunikatora pozwala zautomatyzować:
- zbieranie zapytań;
- przepływ transakcji przez lejek sprzedaży;
- wysyłanie wiadomości, powiadomień i mailingów promocyjnych;
- odpowiadanie na pytania użytkowników;
- zbieranie danych;
- przechowywanie historii zamówień i dialogów.
Integracja komunikatora Telegram z CRM automatyzuje wiele procesów biznesowych, w tym odbieranie i przetwarzanie zapytań, wysyłanie wiadomości reklamowych i powiadomień. Możliwość szybkiego reagowania na zapytania klientów w Telegramie pomaga zwiększyć sprzedaż i lojalność odbiorców.
Integracja Bitrix24 i bota Telegram pozwala uprościć i przyspieszyć komunikację z klientami. Będą oni mogli napisać pytanie na czacie ręcznie lub wybrać jedną z wiadomości sugerowanych przez bota. Bitrix24 przechowuje historię dialogów z klientami, a także wszystkie wysłane i odebrane pliki multimedialne. Pozwala to spersonalizować komunikację i zapewnić wymienność pracowników podczas pracy z klientami.