Firma sprzątająca potrzebuje przejrzystej organizacji procesów biznesowych. System CRM jest w tym przypadku niezbędny, ponieważ zapewnia narzędzia do zarządzania i kontroli. Podpowiadamy, jak oprogramowanie CRM dla firmy sprzątającej pomaga w pracy z bazą klientów i lejkiem sprzedażowym.
Dlaczego potrzebujesz systemu CRM dla firmy sprzątającej
Porządek w bazie danych
Prowadzenie arkusza kalkulacyjnego klientów lub inne ręczne prowadzenie dokumentacji jest nieefektywne. Dane gubią się, szybko stają się nieaktualne i trudno jest do nich zróżnicować dostęp. System CRM przechowuje i organizuje informacje o klientach, ich preferencjach, historii zamówień, dostępności zapasów i zużyciu. Nawet jeśli klient skontaktuje się z Tobą dwa lata później, możesz łatwo wyświetlić historię zamówień.
Zarządzanie zapasami
Praca z dostawcami zapasów i chemii profesjonalnej stała się bardziej skomplikowana ze względu na problemy z substytucją importu i cłami. Informacje często się zmieniają, dostawy są opóźnione, a formularze dokumentów ulegają zmianie. Ręczne aktualizowanie danych jest bardzo trudne. CRM oferuje wygodne narzędzia do śledzenia dostaw urządzeń i sprzętu, aktualizacji składu usług i obiegu dokumentów.
Zwycięstwo nad rutyną
Powtarzalne, monotonne zadania zmniejszają wydajność pracowników i zwiększają ryzyko błędów. CRM pomaga zautomatyzować procesy biznesowe i oszczędza pracownikom monotonnych czynności. Będzie wysyłać powiadomienia do klientów o zbliżających się czyszczeniach, tworzyć i śledzić zadania oraz raportować wykonane prace.
Bardziej wydajna interakcja między działami
Nawet w małej firmie sprzątającej istnieje podział zadań: zarządzanie pracownikami sprzątającymi, przetwarzanie zgłoszeń i sprzedaż usług, pozyskiwanie funduszy i inwentaryzacja. CRM pomaga płynnie udostępniać informacje i eliminuje bałagan związany z zapytaniami, nawet jeśli przychodzą one poza godzinami pracy.
Łatwiejsza segmentacja klientów
Segmentację można łatwo skonfigurować za pomocą CRM. W ten sposób można łatwo sortować zamówienia w pracy, grupować nowych i stałych klientów, klientów prywatnych i korporacyjnych. Wygodniej jest pracować z poszczególnymi segmentami i tworzyć dedykowane oferty.
Harmonogram bez nakładania się i błędów
CRM zarządza harmonogramami, ustala priorytety zleceń i pilnuje terminów.
Widok z lotu ptaka, czyli zrozumienie ogólnej sytuacji
Program wyświetla wyniki działalności w przejrzystych raportach, podkreśla najbardziej dochodowych klientów, popularne usługi, ruch po kampaniach marketingowych.
Indywidualne podejście do każdego klienta
System pomaga również w obsłudze reklamacji i zapytań, zwiększając satysfakcję i lojalność.
CRM dla firm sprzątających to nie tylko narzędzie do zarządzania wewnętrznymi procesami biznesowymi, ale sposób na wzmocnienie pozycji na rynku.
Główne funkcje systemu CRM
- Księgowość bazy klientów i dostawców
- Zarządzanie zamówieniami (sprzedaż)
- Zarządzanie zgłoszeniami
- Zarządzanie magazynem
- Zarządzanie obciążeniem pracowników
- Zarządzanie finansami
- Zarządzanie dokumentami
- Analityka
Funkcje te pomagają firmom sprzątającym usprawnić zarządzanie biznesem w kompleksowy sposób.
Jak działa lejek sprzedaży w CRM dla firmy sprzątającej
- Generowanie leadów
- Segmentacja
- Tworzenie planu
- Umowa
- Zarządzanie klientami
Korzyści z CRM
- Zarządzanie: przejrzystość dla kierownictwa i podwładnych.
- Marketing: centralizacja kanałów i źródeł.
- Zarządzanie reputacją: pozytywny wizerunek i konkurencyjność.
- Prognozowanie ekonomiczne
- Polityka cenowa
Jak wdrożyć system CRM w firmie sprzątającej
- Przeprowadź audyt
- Wyznacz cele
- Wybierz system CRM
- Wdrożenie CRM
- Migracja bazy danych
- Skonfiguruj lejek sprzedaży
- Przeszkol pracowników
Studium przypadku
Firma sprzątająca Cleanfresh24 zwróciła się do partnera Bitrix24 o usługi instalacji CRM. Klient miał mały dział sprzedaży (dwóch menedżerów) i wiele problemów – nieuporządkowaną bazę danych, częstą utratę informacji o zapytaniach, brak analizy aktywności.
Wdrożenie Bitrix24 pomogło firmie osiągnąć swoje cele. Informacje o zapytaniach nie są już tracone, przechowywane w uporządkowany sposób w kartach. Automatyczne wysyłanie wiadomości do klientów i zbieranie opinii są ustawione zgodnie z szablonem. Cleanfresh24 planuje przejść na profesjonalną taryfę, by korzystać z większej liczby funkcji CRM.
Najczęściej zadawane pytania dotyczące CRM dla firmy sprzątającej
Jak przeszkolić pracowników do pracy w CRM?
- Organizuj kursy, filmy szkoleniowe, korzystaj z pomocy integratorów i zasobów online producenta CRM.
Jaki budżet jest potrzebny do wdrożenia CRM w firmie sprzątającej?
- Zależy od taryfy i wielkości firmy. Warto przewidzieć rozwój firmy przy wyborze planu.
Jak długo trwa wdrożenie CRM?
- Od kilku tygodni do kilku miesięcy.
Czy mogę obejść się bez CRM?
- W dzisiejszych warunkach – praktycznie nie.
Co w końcu?
CRM – potężne narzędzie dla firm, które planują zająć wysoką pozycję na rynku i stworzyć pozytywną reputację.
- System organizuje informacje o klientach, ich kontaktach, zamówieniach i preferencjach.
- Wyświetla warunki i terminy realizacji zamówień.
- Przepływy pracy eliminują rutynę.
- Analityka umożliwia ocenę wyników i efektywność pracowników.
- CRM wspiera marketing i zarządzanie lejkiem sprzedaży.